fredag 19 september 2014

Bland skinka, köttbullar och prinskorvar

På lunchen idag gjorde vi Liljor ett ärende på stan och konstaterade att sommarvärmen har på riktigt försvunnit. Det var nästan lite kallt i skuggan. Alltså måste jag nog inse att vi går mot höst och mörkare tider. Igår kväll var det en vän till mig som delade en bild på Facebook, en fin liten bild som upplyste mig om att det var 97 dagar kvar till julafton. Alltså 96 dagar kvar idag. Jag hör till dom som faktiskt gillar jul. Kan vara för att jag har en dotter som ivrigt väntar på tomten och julklappar. Men även stämningen, maten och gemenskapen med familjen.

Men det jag egentligen vill komma till är att det är även dags att börja planera in årets julbord! Såklart har vi många bra tips att komma med, oavsett om ni är en liten eller stor grupp. Några av er kanske vill samlas tillsammans en stund och äta gott tillsammans medan några av er vill åka iväg och ha övernattning efter maten.

Vi är inte omöjliga, vi hjälper er att boka julbord, julshow, logi, resa och har ni fler önskemål så kikar vi på det också! Slå oss en pling på 0522 - 18600 eller skicka ett mail på info@liljaresor.se så pratar vi julskinkor, julmust och julsånger.

Även i vår brevlåda börjar det fyllas på med julstämning

Pssst... Funderar du på en julmarknadsresa? Då har våra kollegor på Trestad Stigen mycket att erbjuda, både dagsturer och flerdagarsresor. Kika på www.trestadstigen.se 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar